Google Adwords - In april 2016 is het eerste contact geweest met De Wapser Herberg in Wapse. Actieve ondernemers die passie hebben voor hun vak en hun ideeën niet onder stoelen of banken schuiven, maar echt ermee aan de slag gaan.
Tijdens dit gesprek werd meteen duidelijk dat men zoekende was naar een actieve benadering van potentiële klanten. De hamvraag was met name welke wensen hun klanten hebben en wat de klant precies van hen verwacht. Dat willen we natuurlijk allemaal wel weten. Maar hoe komen we er op korte termijn achter? Uiteindelijk bracht het gesprek ons tot een passende oplossing. In elk geval een oplossing waarbij direct resultaat uit te halen viel.
Hotel Restaurant De Wapser Herberg heeft begin 2016 een nieuwe website laten maken en deze was voor een Google Adwords campagne prima inzetbaar. Vooraf hebben we gekeken naar de inhoud van de website en op basis daarvan een plan van aanpak gemaakt.
Zonder doelstelling wordt er geen Google Adwords campagne gemaakt. De doelen zijn vooraf besproken en naar aanleiding daarvan hebben wij verschillende campagnes ingezet. Per campagne is er een specifiek bereik ingesteld. Zo zal men bijvoorbeeld in Amsterdam niet gauw op zoek gaan naar een restaurant in Drenthe, maar zoeken ze wellicht wel naar een hotel in Drenthe. Bepaalde campagnes zijn gericht op een bereik binnen een straal van 35 km rondom Wapse en een aantal campagnes hebben een landelijk bereik.
De twee hoofdgroepen Hotel en Restaurant zijn onderverdeeld in verschillende campagnes met bijhorende advertenties en focus zoekwoord termen.
Door het toepassen van zogenaamde Slimme Doelen, is er meer inzicht verkregen in de bezoekers waar de slagingskans het hoogst is. Vervolgens is daar de campagne naar verloop van tijd op aangepast.
Normaliter heeft een Google Adwords campagne even de tijd nodig voordat de resultaten merkbaar zijn. Door de resultaten in Google Analytics te analyseren kunnen er conclusies getrokken worden, waardoor de advertenties en de website worden aaangepast naar het gedrag van de bezoekers.
De Advertentie campagne van De Wapser Herberg bleek goed te werken. Deze Adwords campagne was binnen afzienbare tijd al rendabel. Door het inzetten van online advertenties kwamen er 5 tot 10 boekingen per dag meer binnen!
Klik hier voor meer informatie over Google Adwords Campagnes.
Wilt u meer online resultaat?
Neem direct contact op.
06 – 339 338 61