Bereid u voor op upgrades voor Smart Shopping en lokale campagnes

22 april 2022

Wist u dat consumenten op steeds meer platforms inspiratie opdoen? Tijdens de laatste feestdagen gebruikte 54% van de shoppers vijf of meer kanalen, zoals video en sociale media, om gedurende een periode van twee dagen te winkelen.

Performance Max

Performance Max gebruikt de automatisering van Google om adverteerders te helpen kopers te bereiken terwijl ze browsen naar dingen die ze leuk vinden – online en in winkels.

Het bouwt voort op slimme Shopping- en lokale campagnes om dezelfde fundamentele functies te bieden, terwijl het gloednieuwe voorraad- en automatiseringsinzichten toevoegt. U kunt nu met het upgraden van uw slimme Shopping- en lokale campagnes naar Performance Max om toegang te krijgen tot extra voorraad en indelingen op YouTube, tekstadvertenties in het zoeknetwerk en Discover.

Bron: Google

Op basis van vroege tests zien adverteerders die slimme Shopping-campagnes upgraden naar Performance Max een gemiddelde toename van 12% in conversiewaarde bij hetzelfde of een beter rendement op advertentie-uitgaven (ROAS).

Met Performance Max kunt u de online, offline of omnichannel-verkoop laten groeien door alle advertentievoorraad van Google te ontgrendelen vanuit één enkele campagne met een productfeed. U kunt bijvoorbeeld uw videoadvertenties omzetten in uw digitale etalage en uw topproducten op YouTube onder de aandacht brengen, precies daar waar waardevolle klanten elke dag relevante video-inhoud bekijken.

Performance Max is een combinatie van display, videoadvertenties, tekstadvertenties en Google Shopping en staat als nieuw soort advertentiemogelijkheid in Google Ads. Performance Max-advertenties worden vertoond op onder andere:

  • Google Search en zoekpartners
  • Google Display-netwerk
  • Discover
  • Gmail
  • YouTube en andere videokanalen
  • Google Maps

Bereid u voor op upgrades voor Smart Shopping en lokale campagnesBron: Google

Houd dit in gedachten terwijl u zich voorbereidt op de upgrade:

  • Nieuwe campagnes maken met Performance Max: u kunt uw bestaande slimme Shopping- en lokale campagnes blijven gebruiken totdat u ze later dit jaar heeft geüpgraded naar Performance Max. Gebruik Performance Max voor nieuwe campagnes die u in Google Ads maakt. U krijgt toegang tot advertentievoorraad die al beschikbaar is in slimme Shopping- en lokale campagnes, plus nieuwe voorraad en indelingen, waaronder op YouTube, tekstadvertenties in het zoeknetwerk en Discover.
  • Upgraden met een één-klik-tool: Vanaf april kunt u uw slimme Shopping-campagnes eenvoudig upgraden met een nieuwe ‘één-klik-tool’ in Google Ads. Vanaf juni kunt u uw lokale campagnes upgraden met de tool. De tool geeft u de flexibiliteit om specifieke campagnes of al je campagnes in één keer te upgraden.Lessen uit uw bestaande campagnes worden gebruikt in uw nieuwe Performance Max-campagnes om consistente prestaties te behouden.
  • Automatisch upgraden: van juli tot en met september worden uw Smart Shopping-campagnes automatisch voor u geüpgraded. Uw lokale campagnes worden van augustus tot en met september automatisch geüpgraded. U kunt geen nieuwe slimme Shopping- en lokale campagnes meer maken zodra uw bestaande campagnes automatisch zijn geüpgraded. Het automatische upgradeproces wordt eind september afgerond om ervoor te zorgen dat u goed voorbereid bent om Performance Max te gebruiken voor de feestdagen van 2022.

Toonaangevende e-commercepartners zoals Shopify, WooCommerce en BigCommerce werken al aan de ondersteuning van Performance Max, zodat meer verkopers kunnen profiteren van nieuwe inventaris en formaten om in contact te komen met hun klanten. Alle verkopers en partners kunnen later dit jaar hun slimme Shopping- en lokale campagnes upgraden via de Google Ads API.


Bekijk de onderstaande video waarin stapsgewijs de beste tips worden verteld als u een campagne voor maximale prestaties wilt maken om nieuwe klanten te kunnen vinden in alle advertentiekanalen van Google.

Terug naar overzicht