Op een maandagmiddag werd ik gebeld door Wennemars Enjoy Calf Feeding. Op de vraag of ik in één oogopslag kon zien -door te kijken naar hun website- wat hun core business is, kon ik geen antwoord geven. De reactie was helder: "Daar hebben we hulp bij nodig". Maar dan moest er wel in heel korte tijd een afspraak gepland worden.
En die afspraak kwam er dan ook snel. Sterker nog, deze kwam dezelfde dag nog. Namelijk ’s avonds om 20.00 uur bij hun op locatie. Die avond hebben we zitten brainstormen over de bestaande webshops en de werking ervan. Want voor de gebruiker en de bezoeker waren de websites niet altijd overzichtelijk en logisch opgebouwd. Bovendien was het, zoals gezegd, erg onduidelijk te zien welke de diensten Wennemars zoal aanbiedt.
Omdat Wennemars hun producten in Nederland en Duitsland aanbiedt, hadden ze twee websites. Eén voor de Nederlandse markt en één gericht op de Duitse markt. Omdat beide webshops hele andere producten vertonen en de indeling van de websites toch moesten verschillen van elkaar, hebben we er weer voor gekozen om twee aparte websites te bouwen.
De vereiste was dat in korte tijd de eerste website moest worden opgeleverd. Uiteindelijk is de Nederlandse versie als eerst gemaakt. Zodat we, nadat Wennemars de website gevuld had en we aan alle laatste wensen konden voldoen, ook de Duitse versie konden gaan maken. Ten slotte willen ze ook graag in andere landen hun diensten aanbieden, maar dan zonder webshop. Hier is een .com versie gemaakt, waarbij de webshop functie eruit is gelaten.
Bekijk hier de Nederlandse webshop
Voor het stimuleren van de online verkoop en naamsbekendheid, hebben we Google Search met Google Shopping campagnes ingericht. Inmiddels werpen de campagnes hun vruchten af en zien we langzamerhand verbetering in de verkoop resultaten.
Wilt u ook meer online resultaten behalen, dan kan Kracht Internet Marketing hier voor zorgen. WordPress websites, webshops en online marketing uitbesteden? Neem dan contact op voor meer informatie.
Terug naar overzicht